Posts LinkedIn
Eerst begrijpen dan begrepen worden
Dat is volgens Stephen Covey één van de belangrijkste communicatievaardigheden. Ik heb dit zelf ondervonden in gesprek met een ontevreden opdrachtgever π‘.
Deze opdrachtgever was niet tevreden met onze facturatie. Elke factuur had een factuurverschil van enkele centen door afronding. We hadden een afspraak gemaakt om het te bespreken. Ik had ludiek 20 centπ°meegenomen om het verschil te vereffenen, want ik begreep niet echt het probleem.
Tijdens het gesprek legde mijn contactpersoon uit hoe hun interne procedure werkte in geval van factuurverschillen. Bij elke factuur met een verschil moest zij akkoord vragen bij de directie, wat irritaties en tijdverlies met zich meebracht. Na deze uitleg begreep ik het werkelijke probleem en konden we samen een goede oplossing verzinnen.
β’ Hoe was het gesprek verlopen als ik tijdens het gesprek de 20 cent had gegeven?
Post LinkedIn:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6940201329126457344


