Posts LinkedIn
Veranderen? Maar zo doen wij het altijd
Processen veranderen is lastig, want medewerkers zijn gewend aan de procedures en mensen zijn van nature risicomijdend. Dit staat vernieuwing in de weg. Door open te staan voor initiatieven van (nieuwe) collega’s, kun je aangenaam verrast worden.
Zo had een nieuwe collega van mij de wekelijkse urenverwerking van flexwerkers aangekaart. Deze administratie gebeurde elke maandag. Het aanleveren van de urendeclaraties moest vóór maandag 12 uur.
Als de uren niet op tijd waren, dan kregen de medewerkers in die week niet betaald. Om dit te voorkomen, gingen we achter goedkeuringen van uren aan (ook na 12 uur). Dit zorgde voor negatieve energie voor alle partijen.
Tijd om hier verandering in te brengen, vond de nieuwe collega. Ondanks mijn scepsis stond ik open om zijn plan te proberen. Door helder de deadline en verwachtingen te communiceren naar klanten en medewerkers, is het gelukt om de uren op tijd te ontvangen en konden wij de leukere taken na de lunch oppakken. Resultaat: 4 uur meer werkplezier op maandag & tevreden klanten.
Post LinkedIn:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6924640908382511105


